dinsdag 16 september 2008

Lunch met een paar PHP geeks

De lunch van vandaag (een volledige warme maaltijd) heb ik benut op een paar PHP'ers uit de beide Amerika's te bevragen. Het was me namelijk opgevallen dat vooral Java tegenwoordig het bokje leek te zijn bij vergelijkingen met PHP; in de Keynote werden 3 'representatieve' voordelen gegeven waarbij Java was vervangen door PHP.

Een rondje langs mijn tafelgenoten liet zien dat zij het allemaal iets minder ernstig opvatten; Java is zeker nog niet op zijn retour. Ze erkennen echter wel dat Java nogal zwaar is op het gebied van resources of, zoals één het zei, 'java was unique in that it ran on any platform... slowly'. PHP is dus gewoon sneller en lichter in het gebruik.

Het lijkt er dan ook op dat PHP wellicht het gat aan het opvullen is van wat Java had moeten zijn; die vraag stelde ik ook maar dat beaamden ze niet. Ik heb wel geleerd dat Java '...is the King of reports...'. Ook leuk om te weten.

De consensus aan de tafel was: PHP is klaar voor de sprong naar de Enterprise

Geen opmerkingen: